Ik zie het niet meer zitten: met deze info wel weer!

Zie jij het niet meer zitten? Deze tips gaan jouw verder helpen!

Heeft u moeite met het dagelijks leven? Ziet u het allemaal niet meer zitten? Wij helpen u graag om het leven te verbeteren. Lees onze tips in dit blog.

Heeft u moeite om uw bed uit te komen? Weet u niet meer hoe u het allemaal moet doen? Wat heeft uw leven nog voor een zin? Ziet u het niet meer zitten? Het leven kan soms zwaar zijn. Niet alles is voor iedereen even makkelijk.

Wanneer u moeite ervaart met de meest basale dingen in het dagelijkse leven kan dat duiden op bijvoorbeeld een depressie. Neerslachtigheid, sombere gevoelens en wanhoop zijn dan aan de orde van de dag.

Inhoudsopgave

Neem uw klachten serieus!

Psychische problemen en sombere gevoelens zijn onzichtbaar vanaf de buitenkant. U ziet het niet meer zitten. Maar wat ziet u niet meer zitten? Vaak is het antwoord alles, of dus misschien niets.

Opstaan is moeilijk, douchen een opgave. U heeft minder eetlust, verliest gewicht.

Vaak trekken mensen zich terug uit het sociale leven en leiden zij een meer teruggetrokken bestaan. In dit blog willen wij u helpen om met deze gevoelens om te gaan.

En uiteraard om het leven te verbeteren waardoor u kunt beginnen het leven weer te zien zitten.

Wat kan ik aan deze gevoelens doen?

Als u moeite heeft om uw dagen op te starten en deze gevoelens te lijf te gaan, dan zijn er wel een aantal zaken die u kunt doen.

Uiteraard is dat lastig aangezien alles voor u een enorm obstakel is. Hoewel het misschien ondenkbaar is dat u uit bed komt, kleren aan trekt en onze tips opvolgt kunnen wij u wel beloven dat deze alles beter maken.

Tips bij depressieve gevoelens

Het begint bij het erkennen dat deze gevoelens er zijn. Het taboe wat rust op mentale ziektes en problemen maakt het niet makkelijk om te erkennen dat er misschien wat aan de hand is.

De meeste mensen denken dat alles vanzelf wel overgaat. Uiteraard kan dat, maar het kan in iedere geval geen kwaad om maatregelen te nemen die goed voor u en uw mentale gezondheid zijn. Iedereen heeft dus baat bij deze tips.

Praat erover

Herstel en verbetering beginnen bij erkenning. Erken dat er wat aan de hand is en dat u verbetering van de situatie wilt. Een eerste goede stap is om erover te praten met vrienden of familie. Geef aan waar u mee zit en dat u hulp nodig heeft.

mensen op een bank

U kunt hulp zoeken en zij kunnen u er mee helpen. Vaak start deze openheid ook een goed gesprek op waardoor u ziet dat u niet de enige bent die dit moet doormaken. Erkenning en herkenning geven troost. U hoeft zich nergens voor te schamen. Je krijgt automatisch betere relaties met iedereen.

Ritme en regelmaat

Regelmaat geeft grip op het leven. Plan een routine, u kunt deze ook uitprinten en ophangen. Dan weet u precies wat u wanneer moet doen. Dit geeft handvatten en rust. Het is vaak een stok achter de deur om het klusje toch even te klaren.

Houd daarbij in uw achterhoofd dat het gevoel wat u krijgt omdat de klus geklaard is, positief is. U bent opgestaan, u heeft gedouched, daar mag u trots op zijn! Positieve gevoelens zijn natuurlijk alleen maar bevorderlijk voor uw gevoel.

Beweging

Bewegen en sporten helpen tegen depressies en depressieve gevoelens. U hoeft echt geen uren in de sportschool door te brengen. Kies voor de fiets in plaats van de auto, of maak een wandeling naar de supermarkt.

Met kleine aanpassingen brengt u al verbetering in de situatie. Maak afspraken om te gaan sporten met vrienden of familie, dat is een goede stok achter de deur om het daadwerkelijk te gaan doen.

Onderneem en plan leuke dingen

Nergens zin in hebben betekent vaak ook dat u geen zin heeft in leuke dingen. Achteraf denkt u dan vaak, het was uiteindelijk hartstikke leuk!

Hoewel u enorm op kunt zien tegen een verjaardag of uitje is het vaak wel een leuke afleiding. Probeer daarom vast te houden aan het gevoel wat u krijgt als het achter de rug is.

U kunt er dagen tegenaan hikken maar u weet dat het beter is om wel te gaan.

Kies voor een gezonde levensstijl

Als het u allemaal niets meer uitmaakt is het natuurlijk ook niet zo belangrijk om de juiste keuzes te maken. Wat maakt het u dan nog uit wat u eet, of u überhaupt nog eet? U kunt behoorlijk wat ongezonde gewoontes opgeven zodat u van binnenuit verbetert.

een appel

Alcohol en ongezond eten zijn alles behalve goed voor uw gezondheid. Zowel fysiek als mentaal. Deze kunnen zelfs bijdragen aan verslechtering van de situatie. Laat daarom de fles staan, al lijkt dat juist de oplossing voor nu.

Hoe help ik iemand in mijn omgeving met deze gevoelens?

Mensen die het allemaal niet meer zien zitten zijn niet de eerste die zelf actief op zoek gaan naar hulp. Als het allemaal niet meer uitmaakt, waarom zou je dan nog ergens moeite voor doen?

Hulp willen bieden aan iemand die zelf geen moeite meer kan doen is ook uiterst frustrerend. Daarom hebben wij ook wat tips op een rijtje gezet om iemand in uw omgeving te helpen.

Bied een luisterend oor

Mensen met een depressie zijn bang om iemand tot last te zijn. Zij denken dat ze zeuren of zich aanstellen. Zorg er dus voor dat iemand zijn of haar verhaal kwijt kan. Bied een luisterend oor en geef de ruimte om een verhaal te doen. Stel vragen en neem hen serieus.

neem hen op sleeptouw

Als iemand kampt met depressieve problemen doet het hun goed om te sporten of naar buiten te gaan. Het probleem is dat ze dat vaak zelf niet kunnen. Daarom is het belangrijk om mensen mee te nemen. Naar buiten, naar de sportschool of wat anders leuks. Dit is positief en geeft energie.

Toon interesse en belangstelling

Vraag regelmatig hoe het gaat. Bel eens op en laat weten dat u er voor hem of haar bent.  Blijf hen uitnodigingen om wat te gaan doen.

Pas op met goedbedoelde adviezen

U kunt tips geven met alle beste bedoelingen, als u niet weet hoe het is om met depressieve gevoelens te leven dan is inleven erg moeilijk. U vindt hier enkele tips die u toe kan passen.

Door te zeggen, ‘Kom gewoon uit bed, dan gaan we iets leuks doen!’ Benadrukt u alleen maar dat deze persoon dat niet kan.

En dat dat niet normaal is. Let dus goed op hoe en wat u zegt, de persoon in kwestie voelt zich al ellendig genoeg zonder erop gewezen te worden dat uit bed komen eigenlijk heel gewoon is.

Zie in dat deze persoon ziek is en hulp nodig heeft

hulp bieden

Het helpen van iemand die neerslachtig is kan voelen als trekken aan een dood paard.

De zorg die u geeft wordt niet altijd gewaardeerd of erkend en dat kan behoorlijk frustrerend zijn. Besef dan dat deze persoon ziek is en daar ook niets aan kan doen.

Dat het niet persoonlijk naar u toe is.  Zoek samen professionele hulp en spreek uw angsten uit

Tips en oplossingen

Als u vast zit in negatieve denkpatronen moet u deze zien te doorbreken. Wij hebben al enkele tips gegeven wat u kunt doen om de situatie te verbeteren. U doet er goed aan om te ontdekken waar uw problemen vandaan komen.

Hoe zij ontstaan en dus ook hoe u deze kan bewerken. Met een online cursus NLP, Neuro Linguïstisch Programmeren, komt u daar meer over te weten. NLP is gebaseerd op emoties, gedrag en gedachtepatronen.

Sommigen daarvan beïnvloeden u positief, andere negatief. De toepassing van NLP leert u waarom u dingen doet, hoe u dat doet en dus ook hoe u dingen ten goede kunt ombuigen.

Online training NLP om uw gevoelens te verbeteren

Wilt u van die vervelende gevoelens en angsten af? Bent u er klaar mee u zo te voelen en wilt u de controle over uw leven terug?

De online cursus NLP geeft u inzichten en daarmee krijgt u weer grip op uw eigen leven. U leert om patronen te herkennen en te veranderen. Werk thuis in uw vertrouwde omgeving aan verbetering en herstel, op uw eigen tempo.

Wil je nou meer informatie hierover? Hieronder vind je meer informatie!

NLP cursus online
  • Zie jij het echt niet meer zitten?
  • Je bent wanhopig, en je voelt je slecht over jezelf?
  • Dan kan dit wel eens de oplossing voor je zijn.
  • Duizenden profiteerden vóór jou!
Ja! Ik wil in vertrouwen mijn problemen gaan oplossen!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.