Balans oefeningen yoga

Yoga oefeningen helpen heel goed voor de balans van je lichaam. Verschillende oefeningen zoals liggen of staan. Rek en strek oefeningen, waarbij je met muziek meditatie heel veel rust ervaart. Meer balans door yoga oefeningen.


balans met yoga

Yoga helpt ook heel goed bij ontspanning. Niet lekker in je vel zitten is vervelend. Maar yoga kan hierin een hele grote rol spelen en heel veel hulp bieden. Balans is goed voor je lichaam en geest. Meer rust en gelukkiger bestaan.

Tips voor meer balans door yoga. 

  • Sta stevig in je schoenen en rechtop. Een krachtige houding is een belangrijk deel van je lichaam. Voel de drukpunten van je onderkant van je voet en gebruik je onderkant van je voet volledig om in balans zijn.
  • Als je een dikke yogamat hebt, kun je eventueel naast de mat gaan staan. Hierdoor sta je veel meer rechtop .
  • Let op je bekken, staat je bekken wel goed? Het is belangrijk bewust te zijn van de precisie van je bekken. Hieruit komt je balans voort.
  • Zorg dat je hele lichaam meedoet met de yoga oefeningen. Dus als je een balanshouding oefent, zorg ervoor dat je steeds weer bewust blijft van je lichaamshouding en laat je lichaam volledig meedoen met de oefening.
  • Focussen op de ademhaling, een goede ademhaling geeft rust en balans in je lichaam. Je zult hierdoor ook veel meer energie en kracht voelen in je lichaam. Dit kun je toepassen met mindfulness voor het dagelijks leven.

Yoga help ook tegen zorgen of stress, dus wil jij nooit meer zorgen of stress in jou leven? Dan kan yoga een oplossing voor je zijn.

Met yoga stap voor stap kun je dit heel gemakkelijk leren, direct vanuit je veilige thuissituatie. Zodat je niet in groepsverband hoeft te gaan oefenen en daardoor je eigen tempo kunt gaan bepalen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.