Waarom val ik niet af ondanks veel sporten en gezond eten?

Sporten en gezond eten maar niet afvallen? Wat kun je het beste dan wel of niet doen?

Doe jij zo je best maar heb je moeite met afvallen? Sta jij 3 keer in de week in de sportschool, let je op je voeding, maar verlies je jouw overtollig buikvet niet?

Dit is hartstikke irritant en hier zijn meerdere oorzaken voor te vinden. Zo bestaan er vele opvattingen over gezond eten en verbrand je met alleen cardiotraining niet veel vet.

Gelukkig zijn er ook manieren waarmee je wel kunt afvallen! Hieronder vind je tips en oplossingen om toch af te vallen.

Inhoudsopgave


Oorzaken

slechte snoep

Sporten en gezond eten, maar niet afvallen? Hier zijn verschillende oorzaken voor te ontdekken.

Ten eerste is het woord ‘gezond’ lastiger dan je denkt. Veel mensen weten door alle verschillende producten in de supermarkt en de hoeveelheid informatie op het internet niet meer wat nou wel en niet gezond is.

Zo lijkt sinaasappelsap gezond, maar bevat dit hartstikke veel suikers. Er zijn heel veel bewerkte producten te vinden die verstopte suikers bevatten die allesbehalve gezond zijn.

Er zijn meerdere voedselindustrieën die je van alles proberen wijs te maken.

Zo probeert de kaasindustrie je wijs te maken dat kaas hartstikke gezond is, maar als je veel kaas en andere zuivelproducten eet, krijg je een enorme hoeveelheid calorieën binnen.

Het kan ook zijn dat je wel weet welke producten gezond zijn en welke niet, maar dat je een te grote hoeveelheid gezonde vetten binnenkrijgt. Neem bijvoorbeeld noten, deze zijn zeer gezond en ook nog eens lekker, maar noten zijn ook rijk aan calorieën.

Een andere veelvoorkomende oorzaak is het feit dat je te veel zit op een dag. In onze huidige maatschappij zitten we vaak en langdurig achter elkaar. Dit zorgt ervoor dat suikers en vetten minder goed worden verwerkt.

Hierdoor zal je metabolisme verminderen. Hiernaast vergroot veel zitten het risico op hart- en vaatzieken en diabetes. Het is dus belangrijk om op zoek te gaan naar beweegmomenten tussen het zitten door.

Veel mensen denken door weinig te eten af te vallen. Dit zal op korte termijn zo zijn, maar dit verstoort op lange termijn je metabolisme en zorgt ervoor dat je later meer gaat eten. Stel je honger dus niet uit, maar zorg voor gezonde maaltijden die niet te klein zijn.

Sporten op een lege maag is ook een no-go, zo verbrand je hiermee calorieën uit spieren in plaats van uit vet, wat ervoor zorgt dat je spiermassa verliest en minder energie hebt voor je training. Het type training is ook belangrijk.

Door krachttraining toe te voegen aan je cardiotrainingen, vergroot je je spiermassa en versnel je je stofwisseling.

Tips en oplossingen

Wil je de moed niet opgeven en toch jouw overtollig buikvet kwijtraken? Dan is het belangrijk om jouw levensstijl aan te passen in een gezonde levensstijl. Hieronder een aantal tips en oplossingen om te zorgen dat ook jij kan afvallen!

Plan je maaltijden

Een handige truc om consistent gezond te eten is door het plannen van je maaltijden. Hierdoor zorg je ervoor dat je niet spontaan lekkere dingen gaat afhalen, omdat je jouw maaltijden vast hebt staan.

Hiernaast zorg je hiermee voor een gevarieerder weekmenu, doordat je het niet per dag invult. Door het plannen van je maaltijden weet je ook dat je voldoende (maar niet te veel) binnenkrijgt, ook op dagen dat je gaat sporten.

Een weekplanning scheelt je dagelijks tijd, die je kan besteden aan andere leuke dingen.

Vermijd bewerkte producten

Er zijn helaas een heleboel bewerkte producten te vinden waarvan je niet zou denken dat deze bewerkt zijn. Zo zijn de vezels in een bruin brood uit de supermarkt vaak verwijderd, terwijl er ingrediënten zoals suiker zijn toegevoegd.

Bewerkte producten zijn slecht voor jouw lichaam en deze zorgen niet voor een verzadigd gevoel. Hierdoor zal je sneller vreetbuien hebben. Probeer bewerkte producten dus zoveel mogelijk te vermijden en hele voeding te eten.

Sporten

Iedereen weet dat bewegen gezond is. Als je wilt afvallen is sporten een goede toevoeging aan gezond eten. Beweging zorgt ervoor dat je daadwerkelijk vet gaat verbranden. Probeer meer te wandelen, neem vaker de trap en fiets een keer naar je werk.

hardlopen

Op deze manier verwerf je meer beweging in je dagelijks leven. Als beweging een onderdeel is in je dagelijkse routine, houd je het beter vol.

Kies iets wat jij leuk vindt en bij je past, op deze manier zal je het niet snel laten vallen. Een combinatie van kracht- en duursport zorgt ervoor dat je jouw lichaamssamenstelling verbetert en je veel energie verbrand.

Kies voor gezonde vetten

Vetten zijn een belangrijk onderdeel van onze benodigde voedingswaarden. Dit is een grote bron van vitamines, energie en vetzuren.

Er is echter een groot verschillen tussen ongezonde vetten en gezonde vetten.

Ongezonde vetten hebben vele negatieve effecten op je lichaam, zoals ontstekingen, gewichtstoename en hoger risico op hart- en vaatziekten. Er zijn ook bepaalde vetten die zorgen voor positieve gezondheidseffecten. Avocado’s is een goed voorbeeld van gezonde vetten.

Deze bevat magnesium, vezels, kalium en enkelvoudige onverzadigde vetten. Het eten van avocado (met mate) kan dus bijdragen aan je gezondheid.

Vergroot je kennis

Wat verder kan helpen bij afvallen is het vergroten van jouw eigen kennis over voeding. Er zijn tegenwoordig allerlei ‘hype’ diëten die je proberen over te halen om mee te doen, maar welke vaak maar weinig effect hebben.

Hiernaast is het belangrijk om te weten wat echt gezond is en wat alleen gezond klinkt. Door meer kennis op te doen zal je zorgen voor een gezonde lifestyle en minder snel in valkuilen trappen.

Op deze manier zal je er ook achter komen dat je jezelf niet hoeft te verhongeren en kan zorgen voor meer energie in plaats van minder.

Verdiep je in recepten

Er zijn allerlei recepten te vinden die gebaseerd zijn op een gezonde levensstijl. Door een variatie aan recepten te hebben, zal het je niet snel vervelen.

groente en fruit

Hiernaast hoef je niet minder lekker te gaan eten als je kiest voor een gezonde leefstijl. Gezonde voeding kan juist hartstikke lekker zijn!

Ook voor mensen die niet erg van koken houden, zijn er genoeg simpele recepten waar jij jouw weekplanning makkelijk mee kan vullen.

Klik voor meer info op de receptenbijbel

afslank receptenbijbel

De Keto Revolutie

De Keto Revolutie is een programma waarbij je op een gezonde manier afvalt en welke makkelijk te volgen is. Dit dieet is geen hype of bepaald dieet waarbij je van alles moet laten. Het ketogeen dieet heeft als essentie het vervangen van glucose door gezonde vetten.  

Het eten van vetten klinkt misschien niet meteen logisch, maar zorgt voor vele gezondheidseffecten.

Als je de inname van glucose uit suikers vermindert en gezonde vetten verhoogd, zal jouw lichaam namelijk vet als brandstof gaan gebruiken. Hierdoor worden je insuline- en bloedsuikerlevels verlaagd en gaat je goede cholesterol level (HDL) omhoog.

Dit programma is ingericht voor beginners en eenvoudig vol te houden. Het vervangen van glucose door vetten zorgt ervoor dat je geen vreetbuien meer zal ervaren. Hiernaast zal het druk maken om jouw voeding en overtollig buikvet geen centraal punt meer in je leven zijn. Op deze manier houd je tijd over voor belangrijke dingen.

Deze manier van afvallen is gezond voor je lichaam, zo blijf je langer verzadigd, je energielevel wordt verhoogd, je kan een betere spijsvertering aanhouding en je zal vet verliezen.

De Keto Revolutie bestaat uit een pakket met een boek en videocursus die het programma uitleggen. Hierdoor wordt ervoor gezorgd dat je voldoende kennis opdoet over het ketogeen dieet en welke positieve gezondheidseffecten hierbij komen kijken.

De maaltijdplanners en de bijbehorende boodschappenlijstjes zorgen ervoor dat jij makkelijk en zorgvuldig jouw maaltijden kan plannen. Verder zit er een receptenboek bij met allerlei heerlijke gezonde recepten waar je geen genoeg van zult krijgen!

 Wil jij nou meer informatie hierover? Hieronder vind je meer informatie!

  • Wil jij ook direct afvallen met de Keto Revolutie?
  • Je wilt die vreetbuien onder controle krijgen en genieten van gezond eten?
  • Dan kan dit wel eens de oplossing voor je zijn.
  • 2500 mensen zijn je al voorgegaan!

 

 

Ja! Ik wil afvallen zonder al te veel moeite!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *